Tröttheten och Jag

Spelar man Cdur på basklaven så är det normala intervaller.
Spelar man Cdur på Gklaven så får man typ spela ett Dmoll för att det ska låta som Cdur.
Snuskigt är det.
Dessutom man känner gammalt fett och hudflagor från zombietelefonister som härjade här en gång i tiden.
Man tänker att man måste tvätta händerna i vigvatten efteråt så man inte blir zombifierad.
Man känner hur döden kryper omkring på fingrarna, vålnaderna stalkar en sålänge zombierester krälar på händerna, som börjar bli alltmer mumifierade.

Nästan så att man mentalt förs tillbaka till den tid då man brände häxor på bål.
En gåva från Helvetet till oss gudsförgätna levande satar.

.

1950.
Tror dom hade hittat på Karl Alfred då.
Spenat är så gott!Mmen tankarna på Karl Alfreds stora underarmar förde mig till tanken på spenat.
Kanske stuvad.
Eller så är den inte stuvad.
Kanske bladspenat,
eller så liten söt babyspenat
Äter jag fisk så blir det gärna stuvad spenat till.
Möjligen potatis. Kanske kokt men gärna stekt, lagom stora bitar.
Äh men vafan lägg av!

.

Jag har ju hållt nyårslöftet att laga mer mat.
Det har jag fan gjort!
Jafan, eller jag gjorde inget löfte, jag bara bestämde mig.
Tyckte det i efterhand var lite pinsamt att jag inte hade nåt sådant.
Det kunde ju bli mitt löfte!

Hatar att lova saker för vad som helst kan ju hända.
Eftersom jag upprätthöll vad jag bestämt så var det lättare att lova mig själv.
För då hade jag ju redan håvat in vinsten så att säga,
Minimerade risken att göra mig själv besviken och samtidigt bättra på min självkännedom och eget förtroende.

Ja, man måste ta hand om sig själv
Nej precis!
Helt riktigt!
Man måste berika sig själv med frukt, som man sen kan ge.
Man kan inte odla alla sorters frukter, så fullkomlig är ingen. 
Man måste utbyta frukter. Lärdom, ömsesidighet. Ge och ta.
Jag började ta för mycket ett tag faktiskt.
(Inga men) Det var för att jag inte hade nåt att ge själv.
För jag tillät inget att växa.

Tror det var nånstans där slutet på 2006 det började ta slut.

Man ville ta för att kunna ha något att ge.
Det känns enklare att ta.
Det är enklare att ta!
Varför köpa när man kan stjäla?
För stolthet. 
Egenvärde. (Skulle du verkligen stjäla dig själv om du kunde? Om Ja, omvärdera dig själv och din situation)

Men vem vill ha något i retur? Något som redan till viss del är förbrukat?
Behöver man ett äpple till om man redan har ett obegränsat förråd av äpplen?
Visst kan man ju ta (tillbaka) äpplet, men man behöver det inte.
Nu skrev jag man igen...fan...men nu menade jag generellt...ja du fattar...fan va drygt

Tänkvärt!
Godnatt!



* Man = Jag (dålig vana av att skriva man för att få det att verka som att man skyller på "någon" och denne "någon" finns ju inte)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0