Det feta arslet

Den här helgen har varit absolut otrolig, känns som att dagarna har utvnyttjats effektivt. Därför tänker jag beskriva helgen kort och lika effektivt. På lördagen guidade jag runt Berglund i stora Östersund, bad i stora Storsjön x2, visade Berglund Sveriges största "insjö-ö-sjö", även kallad Ändsjön, fika uppe på Stocke med vacker fjällvy, Spader Dam pizza och fet fest på kvällen. Måtte varit roligaste utgången på länge. Söndagen blev det kajakpaddling, och då hängde även Nordness och Dessi med för att förgylla allt. Blev lite fjollbad vid Frösö Strand.
På kvällen när Berglund åkt hem (we are missing you) så blev det lite slappt Metal Slug lirande hemma hos mig tillsammans med Nord. Fika på kvällen hos Amanda som bakat så gott så.

Idag var det tillbaka till deppmåndag igen, men faktum är att jag haft lika kul idag som en vanlig ledig dag. Jag har börjat på ett helt nytt koncept, våga vägra ha tråkigt. Så nu ska jag ha kul varenda dag och hitta på något i den mån som går. Man kan ha helg varje dag bara man vill.

Jag och min mentor, Jimmy, drog en fika på Wedan efter jobbet. Rundvandring och försök till shopping ett par timmar. Ska ha ett par nya jeans som passar fint till mina nya boots som jag köpte på Westwalls idag. Men det där med jeans är fan ingen lätt sak har jag återigen upptäckt, var ett tag sedan jag köpte ett par nu. Nu vet jag varför. Stå i en svettig hytt på Gabriels med en strålkastare i fejan och en spegel uppi arslet är ingen höjdare.
Ledsen gick jag tomhänt till Konsum där vi handlade lite grejer till middagen som skulle avnjutas på Jimmys balkong. Jorå, nu känns det bättre. Vi grillade finmarinerad kyckling, baconlindad hallåååååå-mi och potatisgratäng, sen blev det Wii spelande i väldigt många timmar.

Nu är jag bara trött, glad, men lite arg, men desto gladare, lite svettig efter cyklandet från Jimmy, och ännu lite gladare för att jag har sovmorgon imorrn.

Kommentarer
Postat av: Z

"Arsschlet"

2009-08-13 @ 22:29:48
Postat av: Mia

Angående jeans kan man alltid följa tumregeln: Det kan aldrig bli för tight :)

2009-08-20 @ 09:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0